La construcción de la imagen publica de los organismos del Estado y la ciudadanía a través de las narraciones de la publicidad institucional televisiva

Authors

  • Francesc Xavier Ruiz Collantes Universitat Pompeu Fabra (Grupo UNICA)
  • Eva Pujadas Universitat Pompeu Fabra (Grupo UNICA)
  • Joan Ferrés Universitat Pompeu Fabra (Grupo UNICA)
  • Matilde Obradors Universitat Pompeu Fabra (Grupo UNICA)
  • Oliver Pérez Universitat Pompeu Fabra (Grupo UNICA)
  • Anna Casals Universitat Pompeu Fabra (Grupo UNICA)

Abstract

Communication  between   institutlons  and  cltizens   is  essential  in  a  welfare democratlc state.  In this sense, institutlonal advertisement is a prime  too!, since it plays an lmportant role when creating a public image of state bodies and cltizens.

 

This article presents  an analysis  focused  on  narrative structures that  are  articu/ated in televlsion advertisements. As a result, the main prototyplcal narratlons In Spanish institutlonal advertisement are identified. This allows to reflect on the posslble effects of these narrative trames  on the audience's perception  about public bodies and speclfic social groups.

Keywords

Institutlonal advertlsement, State, Narrative, Televlsion

Published

2009-01-31

How to Cite

Ruiz Collantes, F. X., Pujadas, E., Ferrés, J., Obradors, M., Pérez, O., & Casals, A. (2009). La construcción de la imagen publica de los organismos del Estado y la ciudadanía a través de las narraciones de la publicidad institucional televisiva. Questiones Publicitarias, (1), 137–206. https://doi.org/10.5565/rev/qp.115

Downloads

Download data is not yet available.