Questions about advertising narrative enunciation or Discover as a product made in Andalusia
Abstract
There are many factors that demand in audiovisual discourse the attention, if not the identification, of the real receiver. All these factors are agglutinated by modeling a recipient within the text.Keywords
advertising narrative, AndalusiaReferences
CARMONA, R. (1991): Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid, Cátedra.
CASETTI, F. (1994): «Modelos comunicativos de la publicidad», en Questiones publicitarias 2, pp. 22-33.
GARCÍA JIMÉNEZ, J. (1993): Narrativa audiovisual. Madrid, Cátedra.
GENETTE, G. (1993): Ficción y dicción. Barcelona, Lumen.
GUARINOS, V. (1994): «El telespectador institucional», en: Investigaciones semióticas V. La Coruña, Publicaciones de la Universidad.
LÓPEZ ALONSO, C. (1990): «La argumentación en el discurso político», en: Investigaciones semióticas III. Madrid, UNED, pp.47-55.
PENINOU, G. (1992): «Balance de una investigación: Creaciones bajo inspiraciones», en Área 5, 1, pp. 104-118.
REY, J. (1992): La significación publicitaria. Sevilla, Alfar.
VILLAFANE, J. (1992): «La gestión estratégica de la imagen corporativa», en Área 5, 1, pp. 3-23.
Published
How to Cite
Downloads
Copyright (c) 1994 Virginia Guarinos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.