Questions about advertising narrative enunciation or Discover as a product made in Andalusia

Authors

  • Virginia Guarinos

Abstract

There are many factors that demand in audiovisual discourse the attention, if not the identification, of the real receiver. All these factors are agglutinated by modeling a recipient within the text.

Keywords

advertising narrative, Andalusia

References

CARMONA, R. (1991): Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid, Cátedra.

CASETTI, F. (1994): «Modelos comunicativos de la publicidad», en Questiones publicitarias 2, pp. 22-33.

GARCÍA JIMÉNEZ, J. (1993): Narrativa audiovisual. Madrid, Cátedra.

GENETTE, G. (1993): Ficción y dicción. Barcelona, Lumen.

GUARINOS, V. (1994): «El telespectador institucional», en: Investigaciones semióticas V. La Coruña, Publicaciones de la Universidad.

LÓPEZ ALONSO, C. (1990): «La argumentación en el discurso político», en: Investigaciones semióticas III. Madrid, UNED, pp.47-55.

PENINOU, G. (1992): «Balance de una investigación: Creaciones bajo inspiraciones», en Área 5, 1, pp. 104-118.

REY, J. (1992): La significación publicitaria. Sevilla, Alfar.

VILLAFANE, J. (1992): «La gestión estratégica de la imagen corporativa», en Área 5, 1, pp. 3-23.

Published

1994-07-31

How to Cite

Guarinos, V. (1994). Questions about advertising narrative enunciation or Discover as a product made in Andalusia. Questiones Publicitarias, (3), 72–81. https://doi.org/10.5565/rev/qp.303

Downloads

Download data is not yet available.