Franchising, a one-way advertising strategy

Authors

Abstract

This essay focused on analyzing the franchise business model considering some relevant variables, paying special attention to factors that are often overlooked, such as the impact of the accelerated post-pandemic digital transformation and the limitations in terms of participation in decision making or design and  implementation of advertising strategies. This technological disruption poses a significant challenge for franchises, as their structure often limits franchisees’ ability to adapt quickly to new trends.

Keywords

Franchising, technology disruption, investment, advertising strategy

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Author Biography

Roberto José Baskin Totesaut, Universidad Simón Bolívar y Universidad Católica Andrés Bello

Doctorando en Gerencia en la Universidad Central de Venezuela (UCV); Magister en Administración de Empresas por la Universidad Simón Bolívar (USB); Especialista en Derecho Internacional Económico y de la Integración por la UCV; Abogado por la Universidad Católica Andrés Bello (UCAB). Profesor de la Escuela de Administración y Contaduría (UCAB); Responsable del Programa de Especialización en Gerencia de Mercadeo (USB); Profesor del Departamento de Ciencias Económicas y Administrativas (USB) y de la Fundación de Investigación y Desarrollo (FUNINDES-USB). Entre otros: Consultor (Big Intel), Ex Gerente General de Kantar Worldpanel, Ex Gerente Comercial de Latinpanel-TNS Worldpanel, Ex Jefe de Investigación de Mercados de CORPA-Ogilvy and Matter, Ex Jefe de Proyectos de JMC Young & Rubicam. Ha sido conferencista en el MBA del Instituto Superior de Estudios en Administración (IESA). Actividad académica y profesional ligada a la Gerencia de Mercadeo, Investigación de Mercados, Gestión de Productos, Comunicación Estratégica y Estrategia de Precios.

Published

2025-01-24

How to Cite

Baskin Totesaut, R. J. (2025). Franchising, a one-way advertising strategy. Questiones Publicitarias, 8(35), 21–28. https://doi.org/10.5565/rev/qp.406

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