Introduction to the analysis of advertising discourse
Abstract
The great dreams that man has fed from siemrpe on the elimination of communicative barriers have been transformed into realities in the last century: space and time, the great formants of existence.Keywords
advertising discourseReferences
ECO, U. (1988): Apocalípticos e integrados ante la cultura de masas. Barcelona, Lumen.
FROMM, E. (1976): ¿Tener o ser? México, Fondo de Cultura Económica.
GONZALEZ REQUENA, J. (1988): El discurso televisivo: espectáculo de la posmodernidad. Madrid, Cátedra.
GONZALEZ REQUENA, J. (1991): «L' image délirante. Quelques questions préliminaires dans l'analyse de l' image publicitaire», en A. Montadron— A. Perrin (eds.): Spots télé(vision). Lyon, Cesura, pp. 15-40.
GUBERN, R. (1987): El simio informatizado. Madrid, Fundesco.
GUBERN, R. (1992): La mirada opulenta. Barcelona, Gustavo Gili.
MONTADRON, A.- PERRIN, A. (eds.) (1991): Spots télé(vision). Lyon, Cesura.
NADAL, J.M.-ZUNZUNEGUI, S. (1991): «Itinéraires de la persuasion: Casting Cacharel 1986», en A. Montadron- A. Perrin (eds.): Spots télé(vision). Lyon, Cesura, pp. 111-144.
PÉNINOU, G. (1976): Semiótica de la Publicidad. Barcelona, Gustavo Gili. REY, J. (1992): La significación publicitaria. Sevilla, Alfar.
SABORIT, J. (1988): La imagen publicitarta en televisión. Madrid, Cátedra.
SANCHEZ BIOSCA, V. (1988): «Intertextualidad y cultura de masas: entre la parodia y el pastiche», en Discurso 2, pp. 49-66.
VATTIMO, G. (1989): La sociedad transparente. Barcelona, Paidós, 1990.
VAZQUEZ MEDEL, M.A. (1991): «Hacia una estilística transtextual de la dialéctica identidad/diferencia», en Stylística. Revista Internacional de Estudios Estilísticos y Culturales, 1, pp. 23-33.
VAZQUEZ MEDEL, M.A. (1993a): El dinamismo textual. Introducción a la semiótica transdiscur- siva. Sevilla, Cuadernos de Comunicación (en prensa).
VAZQUEZ MEDEL, M.A. (1993b): «El proceso de subjetivación en la crisis de la modernidad», en J. Bargalló (ed.): El yo y el otro. Sevilla (en prensa).
VAZQUEZ MEDEL, M.A. (1993c): «Análisis transdiscursivo del spot publicitario», ponencia pre- sentada en el Seminario de Análisis del spot publicitario, dirigido por J. González Requena, UIMP, Cuenca, 1992. Ed. limitada fotocopiada: Materiales de trabajo del Grupo de Investigación en Teoría y Tecnología de la Comunicación, Sevilla, 1993.
ZUNZUNEGUI, S. (1989): Pensar la imagen. Madrid, Cátedra.
Published
How to Cite
Downloads
Copyright (c) 1993 Miguel Ángel Vázquez Medel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.